Календар

«  Січень 2022  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Пошук





Понеділок, 29.04.2024, 10:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » 2022 » Січень » 13 » Педагогічні читання - 2022 (1-й день)
18:34
Педагогічні читання - 2022 (1-й день)

Педагогічні читання − одна із традицій та невід’ємна частина методичної роботи нашого ліцею.

З метою підвищення професійної компетентності педагогів, розвитку їх творчості і майстерності, ознайомлення з сучасними технологіями навчання, із перспективним педагогічним досвідом, актуальними проблемами освітньої практики та шляхами їх розв’язання 12-13 січня 2022 року відбулися педагогічні читання з теми: «Інноваційна педагогічна діяльність – важлива складова якісної освіти».

Готуючись до читань педагогічні працівники прагнули узагальнити та продемонструвати кращі практики досвіду роботи з навчання, виховання та розвитку здобувачів освіти в умовах викликів сьогодення. Виступаючими були запропоновані власні ефективні методики вибору та застосування форм, методів та засобів організації освітнього процесу.

Відкрили захід, із вступним словом, заступник директора з НМР Мосієнко Тетяна Сергіївна,  методист закладу Артамонова Валентина Вікторівна, які зазначили, що пандемія внесла корективи в організацію освітнього процесу і змусила всіх опановувати цифрові інструменти й нові педагогічні підходи та методики навчання. Вимушене дистанційне, а з початком 2021-2022 н. р. ще й змішане навчання стало викликом для всіх учасників освітнього процесу: педагогічних працівників, дітей та батьків. Організувати якісне навчання з використанням сучасних інтернет та цифрових технологій, надихати й мотивувати здобувачів освіти на якісне навчання, опановувати і впроваджувати інноваційні ідеї навчання, виховання та розвитку молоді зовсім не просто. І тому педагогічний колектив закладу шляхом постійного пошуку, випробовування, помилок та успіхів намагався знайти найефективніші форми, методи, засоби та інструменти організації очного,  дистанційного, змішаного навчання.

Викладачі української мови Бугайова Тетяна Леонідівна, Крижова Лілія Олександрівна для реалізації компетентнісного підходу в навчанні молоді практикують  традиційні та інноваційні технології організації освітньої  діяльності. Створюючи власні методичні системи, в своїй роботі вони намагаються використовувати відомі сучасні педагогічні технології, а саме: технологію інтерактивного навчання, суґестопедичну навчальну систему, технологію продуктивного навчання. Вважають найбільш дієвими такі інтерактивні методи та прийоми навчання, як: «Мікрофон», «Філософський тренінг», «Мозковий штурм», «Займи позицію», «Навчаючи – вчуся», «Мозаїка», «Ажурна пилка», «Дерево рішень», метод «Прес», «Фанфік», «Впізнай маску», «Кола Вена», прийом  «Синквейн», «Фішбоун», «Асоціативний кущ», «Графічний настрій»,  «Кубик Блума», «Уявімо ситуацію», «Проблемне питання», «Відстрочена відгадка», «Асоціативний кущ», «Розгадування шифрограм», «Розкиданих думок» «Калейдоскоп запитань», «Кроссенс», «Хмарка слів», використання флеш-карток, ребусів, кросвордів, коміксів, лабіринтів тощо, які стали традиційними в щоденній професійній діяльності.  

Ліля Олександрівна звернула увагу на етапи та прийоми смислового читання, ознайомила з методикою складання синквейна і діаманти.

    

Пізнавальним були виступи викладачів Вірдо Олени Юріївни, Климентьєвої Лариси Миколаївни з проблеми розвитку математичних здібностей, інтересу до навчання здобувачів освіти та формуванню ключових компетентностей засобами цифрових технологій. Викладачі поділилися досвідом використання онлайн-ресурсів: Сервіси Google, Learning Apps, GeoGebra в освітньому процесі. Сервіси для візуалізації інформації: Wordart.com, Lino it, Nearpod, Mentimeter, Thinglink, Glogster, Genial.ly, інтелект-карти, QR-коди.  Вони впевнені, що застосування  даних ресурсів дають можливість організувати процес навчання більш наочним і динамічним, посилити рівень сприймання та розуміння навчального матеріалу.  А на уроках під керівництвом педагога майбутні кваліфіковані робітники можуть навчитися використовувати комп’ютерні технології в освітніх цілях, оволодіти різними способами отримання інформації для вирішення навчальних, а згодом і професійних, завдань.

     

Викладач історії, основ правових знань  Корнієнко Вікторія Вікторівна,  яка знаходиться в постійному пошуку інноваційного, цікавого для використання в навчанні підлітків та вихованні, крізь призму педагогіки презентувала на методичному заході своє бачення формування предметних і ключових компетентностей здобувачів освіти на уроках суспільствознавчих предметів. Невід’ємною складовою роботи викладачки у формуванні громадянської компетентності особистості є історичне краєзнавство, спрямоване на відродження духовності, історичної пам’яті, виховання в здобувачах освіти любові до рідного краю, патріотизму, поваги до людини, усвідомлення національної належності до українського народу. Адже історичне краєзнавство допомагає зрозуміти здобувачам освіти загальні закономірності суспільного розвитку крізь призму історії рідного краюВікторія Вікторівна поділяє думку Михайла Грушевського «Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю, народ – нацією, країна – державою». Дуже важливо відчувати себе частиною держави, знати, поважати, любити її історію.

Цікавим виявися досід викладача Малої Олени Сергіївни з теми «Формування ключових компетентностей учнів засобами хмарних технологій на уроках англійської мови». Педагогиня  розкрила нетрадиційні підходи у проведенні уроків, використовуючи можливості Google додатків: Classroom, Gmail, Документи, Диск, Форми, Таблиці та ін., що створюють умови для високоякісного засвоєння навчального матеріалу, підвищення пізнавального інтересу молоді, розвитку їх інтелектуальних, творчих здібностей, підготовки до життя у розвиненому інформаційному середовищі та сприяють ефективній взаємодії педагога та здобувачів освіти. Вона переконана, що хмарні технології це не майбутнє, це – сьогодення.

 Про необхідність впровадження нетрадиційних форм роботи з учнями в процесі формування географічних знань через систему творчих уроків та позаурочних заходів повідомила Гринько Людмила Адольфівна. Традиційна методика викладання спрямована здебільшого на запам'ятовування програмового матеріалу і відтворення його. Нині в освітній процес на перший план треба висувати його розвиваючу функцію, культ самостійності і нестандартності думок. Викладачка впевнена, що досягти цієї мети шляхом використання лише традиційних форм та методів організації навчальної діяльності не можливо. Вирішення цієї проблеми значною мірою сприяє впровадженню в освітній процес активних методів навчання. Щоб зацікавити дітей та розвивати їх творчі здвібності, викладачу необхідно постійно оновлювати  та  урізноманітнювати навчальну діяльність. Тому педагогиня надає перевагу нетрадиційним урокам. Серед них - уроки ділової гри, уроки прес-конференції, уроки-КВК, уроки-змагання, уроки-консиліуми, уроки-твори, уроки-винаходи, уроки-заліки.


Продовжила тему розвитку творчого мислення на уроках хімії з використання різноманітних методів навчання  Кукалець Ольга Олексіївна. Педагогиня звернула увагу колег на те, що перетворення сучасної цивілізації в інформаційне суспільство актуалізує проблему формування інформаційної компетентності особистості, яка стає визначальним чинником ефективності її трудової діяльності і повсякденного життя. Наголосила, що інноваційні методики викладання, застосування сучасних технологій якнайкраще сприяють розв’язанню цієї проблеми. Зокрема у своїй практиці Ольга Олексіївна активно використовує комп’ютерні  презентації, оскільки вони дають можливість раціоналізувати форми подачі інформації (економія часу на уроці); підвищити ступінь наочності; отримати швидкий зворотний зв’язок; відповідати науковим і культурним інтересам і запитам дітей; створити емоційне ставлення до навчальної інформації; високотехнологічно проводити уроки, застосовуючи інтерактивні та ігрові технології навчання. Своєю діяльність педагог підтверджує слова Г. Альтшуллера «Творчості, як і будь-якої діяльності, можна навчитися».

З вирішенням проблеми розвитку інтелектуального і творчого потенціалу здобувачів освіти шляхом впровадження сучасних педагогічних технологій на уроках фізики і астрономії поділилася досвідом Анісімова Лілія Анатоліївна. Викладачка акцентувала увагу на доцільності використання теорії розв'язання винахідницьких задач, професійно спрямованих задач  на уроках, а також на ефективності застосування методу проєктів у формуванні ключових і предметних компетентностей та реалізації наскрізних ліній.

Творчий тандем досвідчених та креативних педагогів-вихователів Білоножко Марини Володимирівни, Динту Тетяни Анатоліївни підготували цікаві презентації та доторкнулися теми формування в здобувачів освіти високої морально-етичної культури та життєвих компетентностей на засадах духовних та загальнолюдський цінностей. Наголосили на тому, що сердечність, як особлива морально-духовна якість педагога, має бути обов’язковою рисою; закликали колег організувати так освітній процес, щоб почуття чуйності, піклування, радості торкнулися кожної дитини.

     

Про книгу як важливе джерело знань та засіб розумового виховання сучасної молоді розповіли завідувач ліцейної бібліотеки Пігузова Тетяна Іванівна, бібліотекар Мойсеєнко Наталія Олександрівна. Ще Сухомлинський звернув увагу, що потік інформації несе певну загрозу. Знання, що отримує дитина з екрану, не являється поштовхом до пізнання. На думку педагогів, розум і душа дитини мають працювати у діалозі з книгою. Формування стійкої позитивної мотивації до навчальної діяльності, підвищення читацької та інформаційної компетенції здобувачів освіти, розвиток їх творчих здібностей – пріоритетні напрямки організації роботи бібліотеки. Головною метою інновацій, які упроваджуються в практику роботи бібліотекарів, є покращення обслуговування користувачів, створення комфортних умов для якісного задоволення читацьких запитів, а також забезпечення розумного балансу між необхідністю інновацій і збереженням цінних бібліотечних традицій. Враховуючи вимоги сьогодення, бібліотекарі використовують у своїй діяльності сучасні інформаційні технології: айстопер, буктрейлер, мотиватор (мотиваійний постер); проводять різноманітні заходи, а саме: літературні лабіринти, диспути, вікторини, конкурси, прес-кон­ференції чи бесіди за круглим столом, книжкові виставки, які привертають увагу користувачів бібліотеки.

   

Власним баченням розвитку нестандартного мислення на уроках образотворчого мистецтва полілилася керівник гуртка Карпенко Світлана Юріївна. Вона переконана, що для  переходу на новий етап розвитку людству потрібні нові цінності, новий світогляд і нові алгоритми мислення. Для розвитку творчих здібностей вихованців використовує технологію критичного мислення, нестандартні техніки малювання

Перший день педагогічних читань дав можливість працівникам висвітлити реалізацію новітніх підходів у викладанні предметів, ролі ІКТ в професійній підготовці кваліфікованих робітників. А також розглядалися актуальні проблеми оптимізації сучасного освітнього простору, застосування інноваційних форм і методів організації навчально-виховного процесу, шляхи активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти. Методичний захід сприяв самооцінюванню готовності педагогів до використання цифрових технологій в професійній діяльності і рівня їх комп’ютерної грамотності. 

Цьогорічні  педагогічні читання ще раз підтвердили своє призначення бути: простором для обміну досвідом, методом реалізації творчих напрацювань педагогів, покажчиком найбільш ефективних напрямків освітнього процесу.

Переглядів: 135 | Додав: cheryl | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0

Copyright MyCorp © 2024