Календар

«  Жовтень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Пошук





Середа, 21.10.2020, 00:23
Вітаю Вас Гість | RSS
Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг
Головна | Реєстрація | Вхід
Поради соціального педагога


Соціальні педагоги та практичні психологи навчальних закладів є головною ланкою в структурі психологічної служби освіти в Україні, їхня діяльність регламентується Положенням про психологічну службу та іншими нормативно-правовими документами  психологічної служби системи освіти.

 Соціальний педагог — це фахівець із виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю,  дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови  для розвитку й соціалізації особистості;

  • це спеціаліст, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо-виховної діяльності;
  • він організовує взаємодію освітніх та позашкільних закладів та установ, сім'ї, громадськості з метою створення в соціальному середовищі умов для соціальної адаптації та благополуччя в мікросоціумі дітей та молоді, їх всебічного розвитку.

 

 Мета соціально-педагогічної роботи в навчальному закладі - сприяння успішному вирішенню учнями власних проблем. Засоби досягнення цієї мети - вивільнення і розвиток ресурсів учня і його соціального оточення, забезпечення необхідних соціальних змін, навчання, виховання та самовиховання особистості.

 

 Соціальний педагог виступає посередником між учнем і соціумом. За умови більш детального аналізу посередництва можна виділити декілька напрямів його здійснення:

  • між учнем і різноманітними структурами й установами;
  • між учнем та педагогами ;
  • між дитиною та батьками;
  • між учнем та іншими спеціалістами, які залучаються до вирішення виховних та навчальних проблем учня (вихователі, керівники гуртків тощо);
  • між учнем та різними групами ровесників, молодіжними групами тощо.


 Основними функціями соціального педагога у навчальних закладах є:

діагностична

 вивчення та оцінювання особливостей діяльності особистості, мікроколективу , лілейного  колективу загалом, неформальних молодіжних об'єднань;

 спрямованості впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та сімейного виховання, позитивних сил у мікрорайоні та джерел негативного впливу на дітей та підлітків;

прогностична

 прогнозування на основі спостережень та досліджень посилення негативних чи позитивних чинників соціальної ситуації, що впливає на розвиток особистості чи групи;

 прогнозування і програмування процесів соціального розвитку мікрорайону і конкретного мікро-соціуму, діяльності тих інститутів, які беруть участь у соціальному формуванні особистості;

           консультативна

 надання порад, рекомендацій учням, батькам, вчителям та іншим особам, які звертаються до соціального педагога;

захисна

 забезпечення дотримання норм охорони та захисту прав дітей і підлітків, представлення їхніх  інтересів у різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді тощо);

            організаторська

 забезпечення змістовного дозвілля дітей та підлітків у школі та соціальному середовищі,

 залучення сім'ї та представників громадськості до соціально-педагогічного процесу в навчальному закладі;

         попереджувально-профілактична та соціально-терапевтична

 передбачення і приведення до дії механізмів запобігання й подолання негативних впливів у соціально-правовому, юридичному та психологічному плані; організація соціотерапевтичної допомоги, забезпечення захисту прав учня у суспільстві, допомога підліткам і молоді у період соціального і професійного визначення.

 На відміну від звичайного педагога у навчальному закладі, в роботі соціального педагога першорядну роль відіграє не навчальна, а, передусім, виховна функція, функція соціальної  допомоги і захисту. Соціальні педагоги покликані сприяти саморозвитку особистості.

 На основі цих функцій виокремлюють такі основні напрями професійної діяльності соціального педагога:

  • вивчення соціально-психологічних особливостей особистості та соціально-педагогічного впливу  мікросередовища на вихованців шляхом спостереження, бесід, опитування експертів, інтерв'ювання, тестування, аналізу документів;
  • організація соціально-педагогічної взаємодії з особистістю, яка потребує допомоги, що забезпечується підтримкою дітей із проблемних сімей, спонуканням особистості до самоорганізації та самостійності, сприянням особистості у вирішенні її проблем;
  • співпраця з сім'єю, школою та громадою;
  • соціально-психологічна допомога та підтримка особистості у кризових ситуаціях здійснюється  шляхом з'ясування проблеми, обговорення шляхів її вирішення, розробки плану дій, допомоги в організації виходу з проблеми, координації зусиль найближчого оточення особистості, створення груп підтримки тощо;
  •  корекція стосунків, способів соціальної дії, посередництво у творчому розвитку особи і групи можуть бути реалізовані при моделюванні ситуацій, які сприятимуть оволодінню підлітками новим досвідом, допомозі у розблокуванні позитивних емоцій, створенні ситуації успіху, зміні  уявлень вихованця про своє „Я", підтримці ініціатив окремого учня чи групи, створенні умов для творчості.

 

 Відповідно до напрямків діяльності соціального педагога розрізняють такі основні види професійної діяльності:

  •  правоохоронна (пропедевтика правопорушень, соціальна  підтримка різних категорій населення, соціально-реабілітаційна діяльність);
  • психологічна (консультативно-посередницька, охорона здоров'я і пропаганда здорового способу життя, медично - реабілітаційна допомога);
  • культурно-дозвільна (організація діяльності дітей, молоді, сімейно-сусідських осередків, культурно-освітня робота за місцем проживання, організація фізкультурно-оздоровчого та культурного відпочинку, соціальна анімація).

 Таким чином, соціальний педагог у навчальному закладі має доволі широкий діапазон обов'язків.



Copyright MyCorp © 2020