Недоліки в роботі молодого викладача | Реакція учнів на недоліки | Способи подолання |
Невміння підтримувати увагу учнів | Відсутність дисципліни й працездатності, учні постійно відволікаються, галасують | Захоплива розповідь; активізація навчання учнів |
Проблеми в розподілі уваги між усіма учнями | Порушення нормального опанування знань | Прогнозування інформації із залученням до пошуку вихованців; правильна розстановка акцентів |
Гостра реакція на будь-які відхилення в поведінці учнів | Неприязне ставлення до викладача | Поєднання вимогливості й довіри |
Загравання перед дітьми, прагнення сподобатися | Безвідповідальна поведінка | Дотримання дій у вимогах |
Нещирість у поведінці, невміння знайти правильний тон у стосунках | Несерйозне, неповажне ставлення до викладача | Ретельне планування вчинків |
Невміння зосереджувати увагу на головному | Відсутність прагнення засвоїти інформацію, втрата впевненості в навчанні | Систематичне орієнтування на добір обов'язкової інформації |
Невміння визначати ступінь важливості навчальної інформації | Відчуття постійного перевантаження | Орієнтація на опанування обов'язкової інформації (відповідно до підручника) |
Невміння визначати навчальну, розвивальну та виховну мету уроку | Невміння виокремлювати головне, визначати суть інформації | Постійно пам'ятати про головну мету уроку, співвідносити з нею все викладене на уроці |
Ігнорування самостійної роботи учнів | Безвідповідальність | Чергування різних видів роботи, відмова від ролі «диктатора» і єдиного джерела знань |
Невиразність мови, невміння правильно зробити наголоси під час викладу інформації | Нудьга, байдуже ставлення до інформації викладача | Ретельне продумування відтінків у голосі під час викладу інформації |
Невміння опиратися на колектив учнів | Пасивна поведінка частини учнів | Постійна конкретизація завдань з урахуванням інтересів і можливостей учнів |
Недостатня увага до організації домашнього завдання учнів | Втрата відповідальності у виконанні установки педагога | Планомірна перевірка розуміння учнями завдань викладача |
Механічне перенесення чужого досвіду у свою роботу | Втрата уваги та інтересу до особистості викладача, а потім — і до матеріалу | Творче переосмислення методів навчання учнів відповідно до ситуації |