Класифікація помилок, яких припускаються
викладачі-початківці
Помилки, пов'язані із стосунками з учнями:
- недостатній прояв уваги
до дітей, які відстають у навчанні;
- пред'явлення непосильних
вимог до учнів;
- необдуманість рішень
щодо недисциплінованих учнів;
- невимогливість до учнів у прагненні завоювати
«дешевий» авторитет;
- грубе ставлення до дітей;
- прагнення встановити контакт і взаєморозуміння через скорочення відстані «викладач −учень»;
- невпевненість у собі, у
правильності своєї поведінки в певних ситуаціях;
- незнання психології
дитячого віку,
нерозуміння причин певного вчинку учнями;
- невиконання даних учням обіцянок;
- невиправдане звернення
через дрібниці до керівництва ліцею;
- зайва прискіпливість,
надмірна суворість у
ставленні до дітей;
- скарги на дітей батькам, класному керівникові, викладачам.
Помилки, пов'язані із стосунками з викладачами:- неповага до досвіду й
мудрості старших
- безтактність у
спілкуванні зі старшими;
- прагнення усамітнитися,
щоб не брати участь у житті
колективу;
- зневага до вироблених
традицій
колективу;
- невдячність за допомогу,
яку надає викладач;
- обговорення
викладачів позаочі або разом
із дітьми.
Помилки, пов'язані із взаєминами молодих викладачів:
- необ'єктивне оцінювання результатів роботи своїх колег;
- відсутність критичного
ставлення до поведінки колег;
- невимогливість один до
одного;
- невміння
подолати сформовані в студентському середовищі стосунки
в новій ситуації (замість «Ви» — «ти», замість імені та по батькові — лише ім'я.
Помилки, пов'язані з недостатнім рівнем вихованості та загальної культури молодого викладача: - прагнення передоручити справу
іншому;
- невиконання безпосередніх обов'язків;
- відсутність ініціативи й творчості в роботі;
- недисциплінованість;
- порушення норм і правил етикету.
Помилки, пов'язані з недостатньою загальною й технічною підготовкою молодого викладача
до самостійної роботи:
- недостатнє знання предмета й методики викладання;
- невміння управляти своїм станом;
- відсутність навичок спілкування;
- невідпрацьовані дикція, жести, міміка;
- невміння правильно
діяти в
різних ситуаціях;
- повільна реакція, неуважність на уроці;
- м'язові затиски, скутість.
Помилки, пов'язані з переоцінкою
викладачем-початківцем своїх сил і можливостей:
- самовпевненість і
зарозумілість,
що виражаються в неприйнятті порад,
рекомендацій викладачів;
- формальне ставлення до виконання своїх обов'язків;
- категоричність суджень.
|