Категорії розділу

На допомогу учню [0]
Педагогічна скарбничка [16]
Методична скарбничка [29]
Скарбничка класного керівника [5]
Поради для молодого викладача [12]
Поради для майстра виробничого навчання [1]
Психологічна скарбничка [1]
Пропонуються поради практичного психолога Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг
Ліцензування [4]

Пошук





П`ятниця, 26.04.2024, 00:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Миколаївський професійний ліцей будівництва та сфери послуг
Головна | Реєстрація | Вхід
Каталог файлів


Головна » Файли » Педагогічна скарбничка

Звіт директора про підсумки роботи педагогічного колективу за 2014-2015 н.р.
07.07.2015, 15:23

Звіт

директора Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг

Машкова Олександра Васильовича

за 2014 - 2015 навчальний рік

 

Протягом навчального року діяльність Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг здійснювалась згідно з вимогами основних нормативних документів:  Закону України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», Національної доктрини розвитку освіти, Концепції національного виховання, Статуту ліцею, колективного договору.

 На початок 2014/2015 навчального року  у ліцеї навчалося 409 учнів, було укомплектовано 18 груп. Навчальний заклад, керуючись чинним законодавством про освіту, договорами про спільну роботу з базовими підприємствами та  установами міста, а також спільно з батьками учнів, виконував свою найголовнішу задачу – здійснював підготовку кваліфікованих робітників.

Навчально-виховний процес в ліцеї був організований на принципах гуманістичної, особистісно-орієнтованої педагогіки, демократизму і включав: природничо-математичну, суспільно-гуманітарну, фізичну, загально професійно, професійно-практичну підготовку, а також виховну роботу з учнями.

Навчальний процес у ліцеї спланований та організований таким чином, що дозволяє максимально використовувати комплексно - методичне забезпечення при викладанні теоретичного курсу та виробничого навчання. Плануюча документація викладачів і майстрів виробничого навчання розроблена на довгостроковий період, що забезпечує планування та впровадження системи між предметних зв’язків між загальноосвітніми та спеціальними дисциплінами, професійним навчання.

У 2014-2015 педагогічний колектив продовжив роботу над методичною темою «Від самовдосконалення педагога до життєвих компетентностей учня».

Для здійснення виробничої діяльності в ліцеї використовуються 4 навчально-виробничих лабораторії, 4 – майстерні.

Для підготовки кваліфікованих робітників  на 2014-2015н.р. було заключені 28 договорів, це: АТЗТ МБУ-139, ТОВ «Автоград Миколаїв», ФОП «Замараєв О.О.», ПП «Арієс Експрес», ТОВ «Автоцентр на будівельників», ПП «Талагаєв», ТОВ «Талагаєв», ТОВ  «Лубрітех», ПП «Нікітіна» та ін.

Для надання робочих місць для проходження виробничого навчання та виробничої практики було заключено 29 договорів, це: ПП «Полушина О.Н.», ТОВ «Корабел-Миколаїв», ТОВ «Пишка», ПП «Зузлов І.М.», ВАТ «Фарн», ПП «Горелов», СТО «Варген», СХІ «Автомобіліст», ТОВ «Престиж ЛТД», ПП «Варанов», ПП «Юревич», ФОП «Дьяченко» та ін.

Протягом навчального року було випущено з дипломами кваліфікованого робітника і працевлаштовано в сфері промисловості, автотранспорту, послуг дев’ять груп учнів за професіями: «Кухар» - 18 учнів, «Слюсар з ремонту автомобілів» - 38 учнів, «Слюсар з ремонту автомобілів, електрозварник ручного зварювання» - 45 учнів, «Кухар, кондитер» - 29 учнів, «Кухар, бармен» - 25 учнів.

 

Виконання обсягів державного замовлення

 

Навчальний заклад сьогодні орієнтується на сучасний ринок праці, уміння оперувати такими технологіями та знаннями, реалізація яких дозволить  задовольнити потреби суспільства, підготувати молодь до роботи в нових умовах.

Ліцей тісно співпрацює з Центром зайнятості, на базі якого проводяться ярмарки вакансій та зустрічі з роботодавцями.

Заклад брав участь у виставці «Освіта Миколаївщини».

У 2014-2015 навчальному році отримана ліцензія на підготовку робітничих кадрів з професії «Оператор комп’ютерного набору, касир  (в банку)».

Формування контингенту учнів здійснювалось у відповідності до державного замовлення.

Прийом учнів у 2014 році здійснювався за професіями: «кухар», «кухар, кондитер», «кухар, бармен», «слюсар з ремонту автомобілів», «слюсар з ремонту автомобілів, електрозварник ручного зварювання».

Але на жаль у 2014році заклад не виконав план державного замовлення.

З метою виконання плану прийому на 2015рік необхідно підвищити ефективність профорієнтаційної роботи. Потрібно переконати вступників і їх батьків, що професії, яким навчаються в ліцеї учні актуальні на ринку праці, мають широке застосування і перспективи для подальшого навчання та кар’єрного росту.

 

Кадрове забезпечення. Підвищення кваліфікації та навчання кадрів

 

На кінець 2014-2015 н.р. якісний склад викладачів становить:

спеціаліст вищої категорії – 12, що складає 50%;

спеціаліст І категорії – 6, що складає 25%;

спеціаліст ІІ категорії – 1, що складає 4%;

спеціаліст – 5, що складає 21%.

5 викладачів ліцею мають педагогічне звання «старший викладач»,1 викладач – «викладач-методист».

Якісний склад майстрів виробничого навчання становить:

12 тарифний розряд – 9, що складає 56%;

11 тарифний розряд – 3, що складає 19%;

9 тарифний розряд – 4, що складає 25%.

1 майстру в/н присвоєно педагогічне звання «майстер виробничого навчання І категорії».

4 майстрам в/н присвоєно педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії».

Атестація педагогів ліцею також здійснювалась у 2014-2015 н.р. згідно з перспективним планом та за Типовим положенням про атестацію від 10.12.2010 року. Педагогічні працівники, які атестувалися, провели відкриті уроки та позаурочні заходи для колег ліцею і області.

У поточному році 4 працівники пройшли атестацію. Адміністрація закладу детально вивчила систему роботи педагогів, які атестувалися. Рішенням атестаційної комісії підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» соціальному педагогу Бойко О.О., встановлено 12 тарифний розряд майстрам виробничого навчання Гаврилюк Т.К., Пономаренко Г.Г.; підтверджено 12 тарифний розряд та педагогічне звання «майстер виробничого навчання ІІ категорії» майстру виробничого навчання Динту Т.А.  5 майстрів виробничого навчання пройшли стажування.    

 Курсова перепідготовка здійснювалась у 2014-2015 н.р. згідно з перспективним планом. Курсову перепідготовку в Центральному інституті післядипломної педагогічної освіти (м. Київ) Університеті менеджменту освіти НАПН України пройшли  директор ліцею Машков О.В. та заступник директора з навчально-виробничої роботи Мачула Н.В.; в Миколаївському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти пройшли такі  викладачі:  Бугайова Т.Л., Корнієнко В.В., Фоменко М.С., інженер з охорони праці Боровкова А.О; в Інституті післядипломної освіти інженерно-педагогічних працівників (м. Біла Церква) Державного вищого навчального закладу «Університет менеджменту освіти» НАПН України ­­­–  старший майстер Дмитрієва Т.Ю., майстер  виробничого навчання Динту Т.А., викладач професійно-теоретичної підготовки Щербань О.А.. Відвідуючи курси, педагогічні працівники  виконали роботи, в яких узагальнили матеріали за індивідуальними методичними темами, поділилися досвідом своєї роботи. Кожен педагог звітував про проходження курсів та підготовку атестаційних матеріалів на засіданні  методичних  комісій.

У цілому можна зазначити, що зріс рівень педагогічної майстерності працівників ліцею. Робота над методичною темою закладу активізувала форми і методи методичної підготовки кожного педагога, підняла на більш високий рівень їхню теоретичну підготовку, надала чіткості й цілеспрямованості працівникам.  

Методична робота

Протягом 2014-2015 навчального року в ліцеї проводилася певна методична робота, що була спрямована на реалізацію науково-методичної проблеми: «Від самовдосконалення педагога до життєвих компетентностей учня» та виконання таких завдань:

  1. Удосконалення професійної майстерності педагогічних працівників через оптимальну структуру методичної роботи.
  2. Надання методичної допомоги молодим і малодосвідченим педагогам в оволодінні сучасними технологіями навчання і виховання, перспективним педагогічним досвідом.
  3. Розробка і впровадження інформаційно-комп’ютерного забезпечення в освітній процес.

4.     Забезпечення ефективної роботи методичного кабінету ліцею, методичних комісій засобами ІКТ.

  1. Підвищення якості знань учнів з дисциплін загальноосвітньої та професійної підготовки

6.     Організація науково-дослідницької роботи учнів.

З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою в ліцеї було створено методичну раду. Методична рада ліцею впродовж року координувала діяльність усіх методичних структур за темою з урахуванням результатів діагностики та визначеного нею різного рівня професійної майстерності педагогів, диференційованого підходу до їх потреб, що визначало зміст діяльності основних ланок управління методичною роботою в ліцеї .

Протягом року на засіданнях методичної ради обговорювалися такі питання:

  • про підготовку та проведення фестивалю методичної роботи;
  • про підготовку та проведення предметних, професійних тижнів;
  • впровадження інноваційних технологій навчання – запорука розвитку творчих здібностей учнів;
  • використання ІКТ у навчально-виховному процесі;
  • діагностика підготовки учнів та шляхи підвищення якості знань учнів;
  • робота зі здібними учнями;
  • про підготовку учнів до участі у Всеукраїнських олімпіадах, конкурсах, змаганнях;
  • організація позаурочної роботи і шляхи підвищення її ефективності;
  • організація роботи учнівського самоврядування;
  • про курсову перепідготовку педагогічних працівників;
  • про хід атестації педагогічних працівників;
  • підведення підсумків методичної роботи за 2014-2015 н.р. та прийняття рекомендацій щодо організації методичної роботи в  2015-2016 н.р.          

Члени методичної ради брали участь у підготовці та проведенні педагогічних рад, обласних семінарів, інших методичних заходів.

Протягом 2014-2015 н.р. було організовано роботу 6 методичних комісій (МК), затверджено плани роботи, методичні проблеми, над якими працювали МК, визначено керівників з числа досвідчених педагогів (Ковтанюк В.Я. – глова МК викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання з професії «Слюсар з ремонту автомобілів», Гавриленко Н.В – голова МК викладачів професійно-теоретичної підготовки та майстрів виробничого навчання з професій громадського харчування, Корнієнко В.В.  – голова МК викладачів гуманітарних дисциплін, Петрик О.Ю. – голова МК викладачів природничо-математичних дисциплін, ­­­ Фоменко М.С. – голова МК викладачів з «Захисту Вітчизни», фізичного виховання та основ медико-санітарної підготовки, Бугайова Т.Л. – голова МК класних керівників, керівників гуртків та вихователів). Робота методичних комісій була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності педагогів, удосконалення методики проведення уроку. Діяльність  МК було сплановано на основі Річного плану роботи ліцею та Перспективної програми розвитку ліцею. Кожною методичною комісією було проведено по 10 засідань, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях методичних комісій обговорювалися як організаційні питання (рекомендації МОНУ щодо викладання і вивчення навчальних предметів у 2014-2015 н. р., зміни  у навчальних програмах, підготовка і проведення олімпіад, предметних та професійних тижнів, проведення контрольних зрізів, затвердження завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання. При організації засідань методичних комісій використовувалися такі форми роботи: методичний діалог, методичний практикум, бенефіс педагога, дискусія, вернісаж педагогічних ідей (сюжетів), круглий стіл, методична палітра педагога, панорама  методичних перспектив, актуальний інструктаж взаємовідвідування уроків, відкриті уроки, майстер-класи та ін.

 Упродовж навчального року всіма МК  було проведено предметні, професійні  тижні. Було складено плани заходів у рамках тижнів, педагоги проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями. На належному науково-методичному рівні проведено тижні природничо-математичних дисциплін, автослюсарних професій, професій громадського харчування.

Але не всі тижні були проведені на достатньому рівні. Необхідно покращувати рівень підготовки позаурочних заходів, підготовку тижнів предметів суспільно-гуманітарного циклу, та предметів «Захисту Вітчизни», фізичного виховання, основ медико-санітарної підготовки.

На базі методичного кабінету працював консультаційний  пункт, було організовано роботу ліцейної атестаційної комісії, методичної ради, організована самоосвітня робота педагогічних працівників, індивідуальні консультації з педагогами.

У 2014-2015 н.р. педагогічний колектив розпочав роботу над створенням електронної бібліотеки ліцею, методист ліцею Мосієнко Т.С. створила віртуальний методичний кабінет.

Методичні надбання педагогів були представлені на обласній педагогічній виставці, що проходила у лютому на базі Миколаївського професійного машинобудівного ліцею. На виставку було подано 34  матеріали.

Майстер виробничого навчання Динту Т.А.  брала участь в обласних педагогічних читаннях, де ділилась досвідом роботи  з проблеми «Формування ключових компетентностей учнів засобами інтерактивних технологій навчання».

Аналіз методичної роботи в ліцеї у 2014-2015 н.р. свідчить про те, що педагогічний колектив цілеспрямовано працював над вирішенням п’ятого  етапу проблемної теми.

Була організована школа молодого фахівця «Професійна майстерність педагога – запорука життєво компетентності майбутнього робітника» з метою сприяння постійному творчому зростанню, вдосконаленню педагогічної майстерності молодого фахівця. Школа перспективного педагогічного досвіду «Формування компетентнісного підходу до освітнього процесу в ліцеї шляхом впровадження в навчально-виховний процес інноваційних педагогічних та виробничих технологій та нетрадиційних форм навчання» сприяла впровадженню у навчально-виробничий процес сучасних педагогічних та виробничих технологій навчання і виховання.

Проводилися психолого-педагогічні семінари «Психолого-педагогічний супровід розвитку учня у системі компетентнісно орієнтованого підходу до навчально-виховного процесу». У рамках семінару були проведені такі заходи:

  • конференція  «Шляхи підвищення якості знань, подолання відставання у навчанні»;
  • теоретичний семінар «Забезпечення креативного розвитку особистості учасників навчально-виховного процесу через інноваційний зміст освіти»;
  • проблемний стіл «Психолого-педагогічні засади формування здоров’язберігаючої компетентності підлітків в професійному ліцеї»;
  • круглий стіл «Формування життєвих компетентностей особистості через інтеграцію напрямів превентивного виховання в освітній процес ліцею».

З метою вдосконалення навчально-виробничого процесу протягом навчального року діяв семінар-практикум «Удосконалення майстерності педагога – основа професійної компетентності майбутнього робітника». Були організовані та проведені теоретичний семінар «Сходинками до професійної майстерності», проблемний стіл «Формування мотивації навчальної діяльності», практикум: «Як створювати ситуацію успіху  в навчанні?», методичний ринг: «Сучасні педагогічні технології», круглий стіл: «Дидактичні основи реалізації компетентнісного підходу до навчання учнів та шляхи його впровадження».

Протягом року проходив практико-орієнтований проект «Урок як сходинка в знаннях і розвитку учня».

У жовтні проходила декада інтелектуальної творчості ліцеїстів «Гордість і надія ліцею», в закладі проводилися ліцейні олімпіади зі всіх загальноосвітніх дисциплін.

У листопаді-грудні в ліцеї проходив фестиваль методичної роботи. У ході фестивалю були проведені тижні наставництва і права, 6 відкритих уроків теоретичного навчання (Климентьєва Л.М., Мала О.С., Гавриленко Н.В., Федорчак С.М., Черниш А.І., Костюченко М.П.), 2 уроки виробничого навчання (Крештель Т.В., Панасюк С.П.), відкритий виховний захід, присвячений до Дня Збройних сил України (Пігузова Т.І., Ворошилова А.В.).

У рамках фестивалю в нетрадиційній формі пройшло засідання школи молодого фахівця з теми «Вибір методів навчання – запорука формування професійної компетентності учня» (Мосієнко Т.С.). З метою підвищення психолого-педагогічної підготовки педагогів ліцею з проблеми «Шляхи підвищення якості знань, подолання відставання у навчанні» Бусигіна Н.С. провела психолого-педагогічний семінар у формі конференції.

Цікаво пройшло знайомство з досвідом роботи викладача іноземної мови та світової літератури Малої О.С. з проблеми «Використання ігрових технологій на уроках іноземної мови та світової літератури як засіб оптимізації процесу навчання». Було проведено відкритий урок.

У формі методичного бенефісу пройшло засідання школи перспективного педагогічного досвіду з використанням інформаційно-комунікативних технологій з теми «Інноваційний урок історії: талант + творчість». У ході засідання учасники познайомилися з сучасними вимогами до організації і проведення творчого уроку. Ознайомилися з досвідом роботи викладачів Черниша А.І. з теми «Моделювання уроку історії як творчий процес», Корнієнко В.В. ­– «Роль історії у формуванні громадської компетентності учня». Також педагоги презентували власні портфоліо та творчі лабораторії.

З метою розвитку професійних компетенцій педагога, набуттям практичних навичок та удосконалення навчально-виробничого процесу майстрам виробничого навчання Фіц С.П. було проведено майстер-клас з теми «Формування багато порційних пирогів різної форми з різними начинками». Під час проведення майстер-класу майстер в/н представила варіанти приготування багатопорційних пирогів із застосуванням традиційних та інноваційних технологій. Учасники майстер-класу створювали незабутні, оригінальні, ексклюзивні прикраси своїми руками.

З метою розвитку інформаційної компетентності педагогів ліцею та доступу до світових інформаційних ресурсів, навчання педпрацівників ефективному використанню ІКТ в освітньому процесі методист ліцею Мосієнко Т.С. ознайомила колег зі своєю творчою лабораторією. Технологія Web 2.0, як засіб формування інформаційної компетентності педагогічних працівників. Методист показав майстер-клас з теми «Вікі-технологія як засіб організації співпраці учасників навчально-виховного процесу».

З метою впровадження результатів педагогічних досліджень з проблеми «Розвиток життєвих компетентностей учнів на основі сучасних інноваційних технологій» працювала творча група педагогів.

Діяльність педагогічного колективу ліцею спрямована на розвиток творчого потенціалу особистості, створення сприятливих умов для навчання і виховання інтелектуальних і творчо обдарованих дітей.

Традиційно у ліцеї склалася певна система заходів, що сприяють формуванню і розвитку обдарованості дитини у різних сферах серед яких можна виділити 4 основні напрями:

  • формування й розвиток інтелектуальної, професійної обдарованості;
  • формування й розвиток творчої, художньої, музичної та сценічної обдарованості;
  • формування й розвиток соціально-лідерської обдарованості;
  • формування й розвиток психомоторних і спортивних здібностей.

Практичним психологом Бусигіною Н.С. було проведено діагностування розвитку творчих здібностей учнів. Результати психодіагностики  обговорювалися на засіданнях методичної ради. Особлива увага в ліцеї приділялася інноваціям,  що спрямовані на розвиток особистісно-зорієнтованого навчання, впровадження інформаційно-комунікативних технологій та інтерактивних методів навчання, національного й морального виховання учнів.

Діяльність педагогічного колективу ліцею спрямована на розвиток  творчого потенціалу особистості, створення сприятливих умов для навчання і виховання інтелектуальних і творчо обдарованих дітей. Так, у 2014-2015 н.р. результатом роботи педагогічного колективу стали участь і досягнення учнів:  Серьогін Олександр Олександрович посів І місце в II етапі обласного конкурсу учнівських проектів з професій енергетичного, будівельного профілю, деревообробки, машинобудування та транспорту серед учнів (учнівських колективів) професійно-технічних навчальних закладів Миколаївської області з номінації «Кращий учнівський проект з професій машинобудування та транспорту» (Викладач  Мезінов В.І.);  Ходаковська Віола Сергіївна посіла 5 місце в ІІ етапі обласній  олімпіаді з устаткування (Викладач  Гавриленко Н.В.).

Також учні ліцею брали участь у ІІ етапі Всеукраїнських олімпіадах з таких дисциплін

  • Гамзін Руслан Геннадіївна (248 гр., викладач Анісімова Л.А.) – фізика, 11 місце;
  • Мецак В’ячеслав  Сергійович (148 гр., викладач Іванова Л.С.) – фізика, не ввійшов у десятку;
  • Цимбалиста Віта Вікторівна (281 гр, викладач Черниш А.І.) – історія, не ввійшла у трійку
  • Стецюк Тетяна Сергіївна (355 гр., викладач Климентьєва Л.М.) –  з математики, 9 місце;
  • Гамзін Руслан Геннадійович (248 гр., викладач Петрик О.Ю.) – математика, 10 місце;
  • Демеденко Олена Миколаївна (381 гр.. викладач Кукалець О.О.) – хімія, не ввійшла у десятку.

Учні  ліцею брали участь в таких конкурсах:

  • Всеукраїнському конкурсі  «Intel-Еко Україна», категорія біологія – Ярцева Тетяна Андріївна, учениця 381 групи. (викладач Кукалець О.О.);
  • Всеукраїнському конкурсі «Енергія і Середовище» –  Гамзін Руслан Геннадійович, учень 248 групи (викладач Анісімова Л.А.).

Протягом навчального року команда ліцею «Легенда» брала участь у серії телевізійних інтелектуальних ігор в проекті «Інтелект-Асорті».

План заходів щодо організації методичної роботи в ліцеї поточного навчального року був виконаний. Та все ж, не всі заплановані відкриті уроки та методичні заходи були проведені. Формально поставилися керівники методичних комісій до ведення звітної документації, проведення щорічного творчого звіту педагогів, вивчення, узагальнення та поширення перспективного досвіду педагогічних працівників.

Не повністю реалізовано плани проведення предметних та професійних  тижнів. Мало результативною була робота творчої групи над роботою практико-орієнтованого проекту. Не поліпшилася робота щодо висвітлення роботи в періодичній та фаховій літературі.

 

Виховна та позаурочна робота

У 2014-2015н.р. виховну діяльність ліцею було спрямовано на реалізацію Законів України «ПРО ОСВІТУ», «Про професійно-технічну освіту», державних і національних програм.

Виховна робота з учнями ліцею планувалася і проводилася згідно листа МОН України «Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах» № 1/9-376 від 25.07.14р. та  відповідно до річного плану роботи.

Головна увага приділялася:

  • вихованню в учнів національної свідомості, громадянина патріота, який усвідомлює взаємозв’язок свободи, прав людини та громадянської відповідальності; готового до участі в процесах державотворення, захисту державних інтересів;
  • формуванню в учнів позитивної мотивації на дотримання здорового способу життя як дієвого засобу протиправної поведінки;
  • розвитку соціальної активності учнів через різні форми учнівського самоврядування;
  • забезпеченню сприятливих умов для самореалізації учнів відповідно до їх інтересів, нахилів, уподобань;
  • формуванню в учнів здатності до усвідомленого вибору професії, розвитку загально трудових і професійно важливих якостей особистості.

Виховна проблема, над  якою працював педагогічний колектив у 2014-2015н.р. «Учнівське самоврядування як дієвий засіб виховання соціально-активної особистості і громадянина України».

Виховна робота з учнями будувалися за напрямками: громадянське, військово-патріотичне, трудове, родинне, моральне, превентивне виховання; формування здорового способу життя; родинне, художньо-естетичне виховання та творчий розвиток особистості.

Пріоритетним напрямком роботи з учнями було громадянське, національно-патріотичне виховання.

МК класних керівників (голова Бугайова Т.Л.) протягом навчального року працювала відповідно до плану і основних завдань виховної роботи у ліцеї. Так, протягом року проведено 10 засідань методичної комісії, на яких розглядалися питання: «Формування в учнів високої громадянської активності та національної свідомості»; «Превентивне виховання учнів – пріоритетний напрямок виховання», «Проблеми правового виховання учнів» та ін. Засідання проводились у формі «круглого столу», обміну досвідом, фестивалю класних керівників, презентації.

Кожен класний керівник, керівники гуртків, вихователі, бібліотекар, соціальний педагог, психолог визначилися із напрямком виховної  роботи та виховною проблемою, над якою працювали протягом навчального року:

  • Аленькіна Олена Віталіївна (вихователь) «Розвиток індивідуальних здібностей і талантів учнів, забезпечення умов їх самореалізації»;
  • Анісімова Лілія Анатоліївна (гр.. 348) «Педагогічна етика. Конфлікти та їх подолання»;
  • Бусигіна Наталя Семенівна (практичний психолог) «Спільна діяльність класного керівника і психолога в системі виховання»;
  • Бойко Олена Олександрівна (соціальний педагог) «Формування життєво-компетентної особистості, яка успішно реалізується в соціумі громадян»;
  • Ворошилова Ганна В’ячеславівна (вихователь) «Формування морально-етичних цінностей, як складової духовної компетентності учня ліцею»;
  • Гавриленко Наталя Валеріївна (гр.. 455) «Нетрадиційні форми навчання і виховання, як засіб організації творчої  діяльності учнів»;
  • Кукалець Ольга Олексіївна (гр..349) «Формування екологічної культури людини, гармонії її відносин з природою»;
  • Климентьєва Лариса Миколаївна (гр.. 355) «Вплив сімейного виховання на формування особистості»;
  • Корнієнко Вікторія Вікторівна (гр.. 347) «Форми та методи формування національної свідомості та самосвідомості учнів»;
  • Карпенко Світлана Юріївна (керівник гуртка) «Розвиток і самореалізація особи учня через активну художню діяльність і творче самовираження в сфері образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтв»;
  • Мала Олена Сергіївна (гр.. 249) «Формування дружнього організованого колективу  через активізацію індивідуального впливу та колективної виховної роботи»;
  • Мосієнко Тетяна Сергіївна (гр.. 381) «Застосування інформаційних технологій в роботі класного керівника»;
  • Мезінов Володимир Іванович  (гр.. 148) «Методика національно-патріотичного виховання учнів»;
  • Нестеренко Ганна Миколаївна (керівник гуртка) «Формування творчої обдарованості учнів»;
  • Петрик Олена Юріївна (гр.. 282) «Формування здорового способу життя»;
  • Пігузова Тетяна Іванівна (зав.бібліотекою) «Засоби формування та розвитку основних  компетентностей учнів та роль бібліотеки ліцею у вихованні соціально-мобільної особистості»;
  • Черниш Анатолій Іванович (гр.. 248) «Морально-естетичне виховання особистості»;
  • Щербань Оксана Анатоліївна (гр.. 481) «Система роботи класного керівника щодо попередження правопорушення».

Протягом навчального року класними керівниками, згідно плану, проводилися відкриті виховні заходи.

Керівники груп працювали за індивідуальними планами, змістовна наповнюваність яких відповідала віковим особливостям учнів. На кожну групу оформлено соціальний паспорт, протягом року проводилися соціально-педагогічна діагностика учнів, анкетування, тестування, тренінги, вивчалися здібності учнів.

Соціальний паспорт учнів ліцею на кінець навчального року складає:

  • сироти  (на повному держзабезпеченні) – 1;
  • на піклуванні – 4;
  • чорнобильці -1;
  • малозабезпечені сім’ї – 3;
  • багатодітні сім1ї – 21;
  • неповні сім’ї – 44;
  • напівсироти – 21;
  • мати/батьки одинаки – 4;
  • учні, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків – 1;
  • учні, батьки яких знаходяться в зоні АТО – 3;

Значне місце у виховній діяльності ліцею посідає організація роботи і діяльності органів учнівського самоврядування. За комісіями учнівського самоврядування закріплено кураторів з числа педагогічних працівників, які допомагали учням в проведенні засідань, організації конкурсу «Краща група року» За підсумками року переможцем конкурсу визнано групу 155 (Бугайова Т.Л., Величко Т.П.)

ІІ місце – 281 група (Бусигіна Н.С., Скоцеляс Т.Ф.);

ІІІ місце – 181 група (Каськів О.В., Маслова І.С.)

Учнівська Рада, комісії учнівського самоврядування виступали організаторами багатьох загальних справ і заходів: це проведення акцій «Голуб миру», «Твоя підтримка  - запорука перемоги України», «Забота», зустріч з випускниками ліцею, учасниками АТО та інших. Рада УС ініціювала збір коштів на придбання медичного обладнання у військовий шпиталь. Разом з педагогічними працівниками було зібрано 5505грн., було сформовано команду волонтерів для проведення акції «Серце до серця», учні комісії соціального захисту відвідали з подарунками ЗОШ-інтернат №2, обласний Будинок дитини.

У березні проведено акцію «Теплом речей і слів підтримаємо захисників» у ході якої були зібрані продукти, засоби гігієни і передані у волонтерський центр (вул.. М.Морська, 19).

Президент УС Макуріна М., заступник Мещерякова В. проводили активну діяльність щодо  організації  дозвілля учнів (конкурси, змагання, олімпіади), брали участь  у засіданнях Ради профілактики, засіданнях-навчаннях  учнівського активу.

Загалом, навчально-виховний  процес в ліцеї сприяє активізації громадської діяльності учнів, створенню умов для самореалізації особистості соціально-психологічного клімату. Більшість керівників груп знайшли оптимальні форми взаємодії з учнівським колективом.

Проблемою залишається байдуже ставлення ( майже у 40% учнів) до доручень у системі самоврядування; бажано підвищити якість організації ефективності самоврядування, насамперед, у групах.

Одним із пріоритетних напрямків виховної роботи в цьому навчальному році було національно-патріотичне виховання, яке наскрізно пронизувало весь навчально – виховний процес, охоплювало всіх учасників навчально-виховного процесу.

Головне завдання національно-патріотичного виховання, яке ставилося перед педагогічними працівниками було формування у особистості ціннісного ставлення до навколишньої дійсності та самої себе, активної за формою та моральної за змістом, життєвої позиції. Форми й методи виховання базувалися на  українських народних традиціях, кращих надбаннях національної та світової педагогіки й психології.

В ліцеї було видано наказ «Про організацію роботи з патріотичного  виховання учнів»; розроблені і затверджені заходи.

Протягом року з учнями ліцею проведено заходи:

-«Я – громадянин-патріот незалежної держави» (бесіди, години спілкування);

- захід-змагання до дня українського козацтва (Федорчак С.М.);

- відзначення дня партизанської слави (зустрічі з учасниками, очевидцями війни);

 - захід До Дня пам’яті жертв Голодомору «Не повториться біль душі людської»; учні ліцею, працівники брали участь у скорботній ході до пам’ятного знаку жертвам Голодоморів в Україні;

- проводилися Уроки мужності;

- місячник з військово-патріотичного виховання; зустрічі з військовослужбовцями (Фоменко М.С.);

- захід до Дня Соборності України «Соборність України. Естафета поколінь»;

- відкритий виховний захід до дня пам’яті Героїв Крут;

- до річниці подій на Майдані в ліцеї було проведено виховний захід – реквієм «Герої не вмирають… Просто йдуть» (бібліотекар, керівники гуртків);

- традиційно, проводяться заходи до річниці виведення військ колишнього СРСР з Афганістану, зустрічі з воїнами-афганцями (Мезінов В.І.);

- до 70-річниці Перемоги і Дня Примирення проведено відкритий  виховний  захід за участю ветерана війни Бєлошапкіна О.К. «Мужність і відвага крізь покоління» (Пігузова Т.І., Ворошилова Г.В.);

- урочиста лінійка «Пам’ятаємо! Перемагаємо»;

- виховні години до 19 річниці Конституції України;

  • оформлено стенд «Учні-випускники ліцею – учасники  АТО;
  • в бібліотеці ліцею була організована постійно-діюча виставка літератури, публікації національно-патріотичного спрямування «Україна: вчора, сьогодні, завжди», та інші.

Протягом року певна робота проводилася з учнями щодо формування та розуміння особистих, родинних, громадянських, національних і загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими, працювати в групі та колективі. Заслуговує на увагу робота з даного напрямку виховання керівників груп381, 255, 281, 248  які використовували нетрадиційні форми проведення заходів, намагалися створити умови для набуття учнями досвіду взаємовідносин між учнями групи, культури поведінки, єдності моральної свідомості та поведінки.

Формуванню особистості учнів, їх моральному, етичному розвитку сприяли виховні заходи: «Чи знаєш ти себе?», «Якими норами живе твоя група», конкурс-презентація «Презентація групи, професії», відкриті виховні заходи «Прийди до серця, Україно, благослови добром мене» (Черниш А.І.).

Традиційно, в ліцеї протягом року проводилися заходи до дня людей похилого віку, до дня матері, сім’ї «Батьківська хата – наша берегиня», зустрічі з ветеранами війни, благодійні акції, концерти (у військовому шпиталі).

Учні ліцею брали участь в урочистостях і покладанні квітів до Дня визволення міста, Дня Перемоги і Примирення, відвідували дитячі будинки.

Але, залишається проблемою рівень сформованості потреби жити за загально прийнятими нормами.

Керівники груп мало використовують в роботі таку форму виховного впливу, як збори,  щодо обговорення скоєння аморального вчинку.

Важливим напрямком виховної роботи в ліцеї є формування в учнів здорового способу життя.

Протягом року з учнями ліцею проводилися бесіди з профілактики та пропаганди здорового способу життя: відкритий виховний захід «Молодь обирає здоров’я» (Корнієнко В.В.), написання диктантів-пам’яток «Що ми знаємо про СНІД?», до дня боротьби зі СНІДом проведено акцію «Ми за здоровий спосіб життя!»; в рамках місячника фізичної культури і спорту проводилися бесіди, конкурси, змагання: до дня Козацтва – конкурс-змагання «Ну-мо, козаче!» протягом року змагання між групами з футболу, н/тенісу, волейболу.

Учні ліцею активні учасники і переможці обласних, міських спортивних змагань.

Соціальним педагогом ліцею Бойко О.О. протягом року було організовано проведення тренінгів з учнями І курсу «Профілактики ВІЛ/СПСШ та формування здорового способу життя», «Репродуктивне здоров’я».

Цікавою була зустріч-бесіда з заступником начальника управління по боротьбі з незаконним обігом наркотичних засобів Сологубом В.П., в ході якої було показано відеофільм «Шкідливі звички. Наслідки».

На початку навчального року проводився медичний огляд учнів, зустріч – бесіда учнів ліцею з наркологом Сергієнко В.Я. Психологом ліцею проводилося анкетування, бесіди «Що ми знаємо про торгівлю людьми».

Згідно плану, протягом року працював лекторій для учнів.

Разом з тим, слід зазначити, що протягом року були випадки притягнення учнів до адміністративної відповідальності за куріння в неустановлених місцях.

Протягом навчального року багато уваги приділялося запобіганню протиправних дій учнями, профілактиці правопорушень.

Класними керівниками в групах проводилися бесіди, години спілкування «Немає прав без обов’язків», «Закон обов’язковий для всіх», «Проблеми сучасної молоді», анкетування учнів. Психологічною службою проведено ряд тренінгів, на учнів групи «ризику» ведуться картки психолого-педагогічних спостережень.

В рамках проведення тижня правових знань з учнями проводилися зустрічі з юристом Головатюком В.П., з працівниками кримінальної міліції, викладач  Корнієнко В.В. провела конкурс знавців права, учні груп взяли участь у конкурсі плакатів. Питання профілактики правопорушень  заслуховувалися на  нарадах, обговорювалися на засіданнях МК класних керівників.

Протягом року проведено 10 засідань Ради з профілактики правопорушень, на яких заслуховувалися керівники груп з питань профілактичної роботи, про роботу з учнями групи «ризику» та ін.

Разом з тим, на обліку, як учні, які потребують додаткової психолого-педагогічної уваги стоїть 31 учень (на кінець навчального року).

На обліку в кримінальній міліції – 4

Зазначені факти говорять про недостатню ефективну роботу керівників груп, психологічної служби з питань профілактики правопорушень.

Дбаючи про  розвиток творчих здібностей учнів, їх зайнятості в позаурочний час протягом року було організовано різноманітні свята-конкурси, виставки поробок тощо. Слід відзначити активність груп 255, 282, 355. Учні ліцею брали участь у телевізійній інтелектуальній грі «Інтелект асорті». Команду ліцею представляли учні груп 249, 248, 155, 355, 255.

Для організації змістовного дозвілля учнів їх організації в позаурочний час в ліцеї працювали 6 гуртків (2 художньої самодіяльності, ДУМ, образотворчого мистецтва, 2 спортивних).

Учні ліцею активні учасники обласних, міських, районних конкурсів. Так, учні вокального гуртка брали участь в обласному конкурсі сучасної пісні «Голос Миколаївщини», посіли І місце в обласному конкурсі фольклорних колективів серед ПТНЗ «Трембіта», в обласному конкурсі патріотичної пісні «Червона троянда» - ІІІ місце, за підсумками обласного огляду-конкурсу колективів художньої самодіяльності серед ПТНЗ області – ІІ місце.

Значних успіхів досягнуто учнями ліцею і в спортивних конкурсах-змаганнях різного рівня:

  • в турнірі з міні-футболу, присвяченого Дню фізичної культури та спорту – ІІІ місце;
  • в турнірі «Золота осінь» по фут залу серед команд ПТНЗ – І місце;
  • в змаганнях з л/а (естафетний біг) в залік ХІУ Молодіжних Спортивних ігор серед учнів ПТНЗ – І місце;
  • в змаганнях з л/а в залік ХІУ Молодіжних спортивних ігор серед учнів ПТНЗ м. Миколаєва (юнаки) – І місце;
  • в л/а естафеті «Золота осінь» (команда) серед ПТНЗ – ІІ місце;
  • в змаганнях з міні-футболу серед команд ПТНЗ м. Миколаєва – І місце;
  • в обласних змаганнях з волейболу – ІІ місце;
  • в обласних змаганнях з н/тенісу серед юнаків ПТНЗ – ІІ місце, серед дівчат – І місце;
  • в турнірі з баскетболу серед юнаків ПТНЗ Корабельного району, присвяченого пам’яті загиблого в Афганістані С.Калініна – І місце;
  • в турнірі по міні-футболу серед команд ПТНЗ, присвяченого 70-річчю Перемоги – І місце.

Виконуючи основні функції бібліотеки – інформативно-просвітницька і духовна – бібліотека Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг активно підтримує освітній процес та спрямовує свою роботу на озброєння педпрацівників та учнів навичками систематичної роботи з  джерелами інформації, сприяє інформаційному забезпеченню усіх аспектів навчально-виховного процесу.

В бібліотеці ведеться автоматизований облік підручників;

  • бібліотекар практикує проведення бібліотечних уроків з використанням комп’ютерних презентацій. До бібліотечних уроків або масових заходів завжди готується презентація або віртуальна книжкова виставка. Підключення бібліотеки  до мережі Інтернет надає значно більше можливостей для задоволення запитів читачів;
  • учні мають доступ до Інтернету у читальному залі бібліотеки;
  • на сайті ліцею існує сторінка «Бібліотека»;

Бібліотекарем у 2014-2015 навчальному році було підготовано більш 20 рекомендаційних анотованих списків літератури для учнів, викладачів та  майстрів виробничого навчання.

Робота в гуртожитку проводилася згідно плану, обрані органи учнівського самоврядування – Рада гуртожитку.

Робота вихователів, Ради гуртожитку забезпечують підтримання правил внутрішнього розпорядку.

Протягом року в гуртожитку  ліцею проживало в середньому 120-150учнів.

З вихователями, Радою гуртожитку тісно співпрацювали психолог, соціальний педагог, бібліотекар. Протягом року проводився конкурс «Краща кімната гуртожитку», «Кращий блок».

Значну увагу питанням виховання учнів приділялося психологічною службою ліцею (Бусигіна Н.С., Бойко О.О.), які виявляли персональні, міжособистісні труднощі і конфлікти, надавали необхідну консультативно-методичну і психологічну допомогу. Психолог і соціальний педагог брали активну участь у проведенні ППС, засіданнях МК класних керівників, засіданнях Ради профілактики. Протягом року працювали з учнями, які потребують особливої психолого-педагогічної уваги, сиротами, учнями соціально-незахищених категорій; проводили навчання активу «Лідерство – це дія», тренінги, анкетування.

Ліцей співпрацював з громадськими організаціями,  Службами у справах дітей, кримінальною міліцією, працівниками районної лікарні, представниками ЦССМ.

Основні виховні завдання, які стоять перед педагогічними працівниками у 2015-2016н.р. це:

-підвищення рівня національного і патріотичного виховання; превентивної роботи;

-формування про соціальної поведінки учнів;

-удосконалення форм роботи органів учнівського самоврядування, формування в учнів активної життєвої позиції;

-ужиття заходів, спрямованих на підвищення моральності, правової культури, утвердження здорового способу життя.

 

Надання соціальної підтримки учням-сиротам, учням, позбавленим батьківського піклування, дітям з малозабезпечених сімей

Кількість учнів, які навчалися в ліцеї 409 із них:

  • сироти – 9;
  • позбавлені батьківського піклування – 8;
  • чорнобильці – 2;
  • з малозабезпечених сімей – 6;
  • з багатодітних сімей – 41;

Соціально-психологічною службою навчального закладу (Бусигіна Н.С., Бойко О.О.) проводилась робота щодо забезпечення дотримання основних соціально-правових потреб учнів, сприяння їхній успішній  соціальній адаптації в умовах колективу, задовольнялись потреби учнів у розвитку і самореалізації, проводились профілактичні заходи щодо збереження життя та здоров’я учнів, надавалась допомога в оформленні документів на виплату пенсій, соціальної допомоги, здійснювався соціальний патронаж сімей для виявлення проблем, що засвідчується в актах обстеження матеріально-побутових умов проживання.

Матеріальне забезпечення цієї категорії учнів здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 5 квітня 1994року № 226 «Про поліпшення виховання, навчання, соціального захисту та матеріального забезпечення дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків» без затримок і в повному обсязі. За звітній період учням із числа дітей-сиріт та  дітей, які залишились без піклування батьків, надавалась матеріальна допомога за рахунок стипендіального фонду, виплачувалась стипендія, індексація, всі забезпечені Єдиними квитками.

Своєчасно проводилися соціальні виплати, передбачені чинним законодавством:

  • матеріальна допомога – 4488грн.;
  • придбання одягу – 3483грн.;
  • виплата коштів на придбання літератури -6600грн.;
  • компенсація на харчування – 125310грн.

Матеріально-технічна база

Ліцей є бюджетною установою і фінансується за рахунок коштів обласного бюджету та власних доходів. Вони поділяються на власні надходження бюджетної установи та доходи за іншими  надходженнями спеціального фонду.

Навчальний заклад має стабільне фінансово-економічне становище завдяки дотриманню у встановленому порядку обслуговування та використання бюджетних коштів. У 2014 – 2015 н.році своєчасно проводились розрахунки з підприємствами, установами, банками та іншими організаціями, вносились платежі, обов’язкові внески до державного бюджету. Протягом навчального року забезпечено цільове та раціональне використання коштів  загального і спеціального фондів державного бюджету.

В 2014 – 2015 навчальному  році відсутня заборгованість по виплаті заробітної плати працівникам, стипендії учням, за спожиті енергоносії і комунальні послуги. Здійснено своєчасно виплату відпускних, матеріальна допомога на оздоровлення та щорічна грошова винагорода педагогічним працівникам за сумлінну працю.

Виконання кошторису, діючих угод та ведення фінансових операцій було забезпечено відповідно до діючого законодавства, та в межах бюджетного фінансування.

Основним завданням залишається складання та затвердження в  установленому порядку річного кошторису доходів і видатків навчального закладу, штатного розкладу, тарифікаційних списків, проекту бюджетної пропозиції, а також своєчасне подання фінансової та статистичної звітності, необхідної інформації про майновий стан ліцею.

Придбано (основних засобів) на суму: 48131грн. (зі спеціального та благодійного фонду).

У 2014-32015н.р. надходження спеціальних коштів, всього (тис.грн.): 73600грн.

-від благодійного фонду – 179760грн.

Протягом року в навчальні кабінети, майстерні, лабораторії придбано, оснащено:

  • в кабінеті спеціальної технології автослюсарів, матеріалознавства, допусків та технічних вимірів замінено лінолеум, поставлено металопластикове  вікно. Придбано макет «Передній міст автомобіля М-4122, макет заднього моста а/м ВАЗ 2101, п’ять підручників «Будова та експлуатація автомобіля» В.Ф.Кисянкова;
  • в кабінеті устаткування та обладнання підприємств харчування замінено лінолеум, придбано: гриль-барбекю, кавомолку, соковижималку, касовий апарат, 22 плакати, скляний посуд, серветки;
  • в кабінеті спецтехнології автослюсарів та технічного креслення замінено лінолеум, проведено капітальний ремонт парт і стільців, придбано: карданний вал, амортизатор передньо-приводного автомобіля, бензонасос;
  • в кабінеті історії і права придбано телевізор LG-42 з комплектуючими, меблі, замінено лінолеум;
  • в кабінет математики придбано меблеву стінку, телевізор;
  • в кабінет хімії та біології замінено лінолеум;
  • в кабінет фізики та електротехніки оновлено учнівські столи, придбано мультиметр цифровий;
  • в кабінет економіки замінено вікна на металопластикові, придбано набір плакатів з економіки;

Замінено на металопластикові вікна в кабінеті психолога, бібліотеці.

  • В бібліотеці ліцею замінено освітлення, лінолеум, придбано жалюзі;
  • в лабораторію з ТО придбано навчальні плакати;
  • в лабораторії кондитерів замінено вікна на металопластикові, замінено систему опалення;
  • в кухню-лабораторію з дегустаційним залом придбано інструмент на суму 920грн.

Розпочато ремонт даху майстерень.

 

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки,

санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

 

У закладі діє чітка система управління охороною праці, яка забезпечує безпеку життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу.

Взято під особистий контроль забезпечення охорони життя та здоров’я дітей, зокрема дотримання правил поведінки на воді, вимог пожежної безпеки,  санітарно-гігієнічних норм,  запобігання необережного   поводження з вибухонебезпечними предметами, отримання електротравм та  потрапляння у дорожньо-транспортні пригоди під час літніх канікул та  виробничої практики.

Протягом року відповідно до плану роботи проводились навчання педагогічних працівників та учнів з правил пожежної безпеки, евакуації на випадок пожежі чи надзвичайного стану та надання першої медичної допомоги у випадку травмування. Посадові інструкції, які розроблено і  затверджено на кожного працівника, включають блок питань з охорони праці. Відповідно до галузевих вимог, розроблено інструкції з охорони праці до кожної теми уроків з професійно-теоретичної та професійно-практичної підготовок. Інструкція з охорони праці у кабінетах, лабораторіях та майстернях відповідають чинним нормативним документам. Розслідування нещасних випадків проводяться згідно чинного законодавства, аналізуються причини та розробляються заходи щодо їх попередження.

Педагогічний колектив Миколаївського професійного ліцею будівництва та сфери послуг, виходячи з підсумків навчально-виробничої, навчально-виховної роботи за 2014-2015 н.р. з метою подальшого підвищення якості навчально-виховного процесу та  рівня підготовки кваліфікованих робітників, намічає вирішення таких задач на 2015-2016н.р.:

  1. Забезпечити виконання державного замовлення за відповідними напрямами підготовки робітників, збереження контингенту та випуск кваліфікованих робітників.
  2. Здійснити атестацію ліцею.
  3. Продовжити поновлення та зміцнення навчально-матеріальної бази ліцею відповідно до Державних стандартів ПТО.
  4. Підняти рівень підготовки учнів шляхом удосконалення форм і методів навчання, застосування перспективного педагогічного досвіду.
  5. Забезпечувати якісний навчально-виробничий та навчально-виховний процес шляхом використання інноваційних і комп’ютерних технологій, розробки дидактичних матеріалів для уроків теоретичного і виробничого навчання, зміцнення дисципліни учнів. Підвищення особистої відповідальності педагогічних працівників за результати навчально - виховної роботи.
  6. Виконувати заходи щодо поліпшення безпеки життя і діяльності учнів, запобігання дитячого травматизму в побуті.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Педагогічна скарбничка | Додав: cheryl
Переглядів: 885 | Завантажень: 0 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright MyCorp © 2024